ΕΣΗΕΘΣΤΕ-Ε: Η ενημέρωση δεν μπορεί να τελεί υπό την έγκριση επιχειρηματικών συμφερόντων
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΘΣτΕ-Ε εκφράζει την έντονη αντίδρασή του στο γεγονός ότι, κατά την διάρκεια εγκαινίων εργοστασίου στον Βόλο, δημοσιογράφος ανταποκριτής της ΕΡΤ η οποία είχε προσκληθεί στην εκδήλωση, ενημερώθηκε από το Γραφείο Ενημέρωσης του υπουργείου Εθνικής Άμυνας να αποστείλει τα πλάνα του ρεπορτάζ της, προς έλεγχο στην εταιρεία.
Σε ανακοίνωσή της η ΕΣΗΕΘΣτΕ-Ε αναφέρει:
"Το πρωτοφανές και ατυχές περιστατικό μόνο ως «δημοσιογραφική φάρσα» θα μπορούσε να εκληφθεί, καθώς είναι αδιανόητο ιδιωτική εταιρεία να καλείται να ελέγξει ή να εγκρίνει δημοσιογραφικό υλικό που παράγεται από δημοσιογράφο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης και μάλιστα με τη μεσολάβηση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Η δημοσιογραφική ανεξαρτησία και η ελευθερία της ενημέρωσης αποτελούν αδιαπραγμάτευτες αρχές της δημοκρατίας και δεν μπορούν να υπόκεινται σε προληπτικό έλεγχο από οποιονδήποτε ιδιωτικό ή δημόσιο φορέα.
Ζητούμε από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας να δώσει σαφείς εξηγήσεις για το περιστατικό και να διευκρινίσει εάν η σχετική εντολή δόθηκε πράγματι από υπηρεσιακούς παράγοντες ή πρόκειται για μεμονωμένη και αυθαίρετη ενέργεια.
Παράλληλα, καλούμε τη διοίκηση της ΕΡΤ να διασφαλίσει την πλήρη προστασία των δημοσιογράφων της από κάθε μορφή παρέμβασης, λογοκρισίας ή προληπτικού ελέγχου του έργου τους.
Η ΕΣΗΕΘΣτΕ-Ε υπενθυμίζει ότι η ενημέρωση των πολιτών δεν μπορεί να τελεί υπό την έγκριση επιχειρηματικών συμφερόντων ή άλλων εξωδημοσιογραφικών κέντρων και αναμένει άμεσες απαντήσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς".
Η δημοσιογραφική ανεξαρτησία και η ελευθερία της ενημέρωσης αποτελούν αδιαπραγμάτευτες αρχές της δημοκρατίας και δεν μπορούν να υπόκεινται σε προληπτικό έλεγχο από οποιονδήποτε ιδιωτικό ή δημόσιο φορέα.
Ζητούμε από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας να δώσει σαφείς εξηγήσεις για το περιστατικό και να διευκρινίσει εάν η σχετική εντολή δόθηκε πράγματι από υπηρεσιακούς παράγοντες ή πρόκειται για μεμονωμένη και αυθαίρετη ενέργεια.
Παράλληλα, καλούμε τη διοίκηση της ΕΡΤ να διασφαλίσει την πλήρη προστασία των δημοσιογράφων της από κάθε μορφή παρέμβασης, λογοκρισίας ή προληπτικού ελέγχου του έργου τους.
Η ΕΣΗΕΘΣτΕ-Ε υπενθυμίζει ότι η ενημέρωση των πολιτών δεν μπορεί να τελεί υπό την έγκριση επιχειρηματικών συμφερόντων ή άλλων εξωδημοσιογραφικών κέντρων και αναμένει άμεσες απαντήσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς".
