ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - Για οποιοδήποτε παράπονο ή σχόλιο μπορείτε να επικοινωνήσετε με τους zoornalistas στο email: zoornalistasgr@googlemail.com

Δευτέρα, 15 Νοεμβρίου 2010

Ερωτηματικά για την τιμωρία του Δ. Γαλάνη από το πρωτοβάθμιο της ΕΣΗΕΑ

Ο δημοσιογράφος Δημήτρης Γαλάνης σε ρεπορτάζ - που δημοσιεύτηκε στο Βήμα - φωτογράφισε τα “χρυσά” συμβόλαια της ΕΡΤ» και τους δημοσιογράφους (χωρίς να τους ονοματίσει) μόνιμους υπαλλήλους της ΕΡΤ, που μέσω του αμαρτωλού θεσμού των «αποκλειστικών συμβάσεων» αμείβονταν με 6.000 και 5.000 ευρώ μηνιαίως. Κι αυτό είτε για να παρουσιάσουν εβδομαδιαία εκπομπή είτε για κάλυψη συγκεκριμένου πεδίου ρεπορτάζ έχοντας και παράλληλη απασχόληση σε ψηφιακό κανάλι της ΕΡΤ. Ο Γαλάνης τιμωρήθηκε από το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό της ΕΣΗΕΑ το οποίο αποφάσισε ότι το δημοσίευμα δεν είναι αντικειμενικό και του επέβαλε την ποινή της επίπληξης με πλειοψηφία 3-2. Η απόφαση του πειθαρχικού προκάλεσε αντιδράσεις και πολλά ερωτηματικά σχετικά με τις σκοπιμότητες που τυχόν εξυπηρετεί.

Η Αγγέλα Νταρζάνου γράφει αναλυτικά στην ΑΥΓΗ:
«Ενώ αναμένεται σύντομα να δοθεί στη δημοσιότητα το Β’ μέρος του πορίσματος των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης για το γνωστό «πάρτι» Παναγόπουλου στην ΕΡΤ, το οποίο θα φέρει στο φως σειρά παρατυπιών, αδικαιολόγητων δαπανών, μη σύννομων αναθέσεων κ.ο.κ., η ΕΣΗΕΑ σπεύδει να αποκαλύψει τις προθέσεις της και να «τρίξει τα δόντια» σε όσους διαπιστευμένους συντάκτες στην ΕΡΤ τολμήσουν να μιλήσουν «με ονόματα».
Στην προοπτική αποκάλυψης νέων σκανδάλων στην ΕΡΤ αναρτήθηκε την περασμένη Πέμπτη και ενώ κρατείτο επί μήνες -τυχαίο;- Απόφαση του Α’ βάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της ΕΣΗΕΑ, με την οποία τιμωρεί με «επίπληξη δι’ αναρτήσεως» τον δημοσιογράφο στο «Βήμα» Δημήτρη Γαλάνη διότι σε.... δημοσίευμά του με τίτλο «Τα “χρυσά” συμβόλαια της ΕΡΤ» φωτογράφισε, χωρίς όμως να ονοματίσει, δημοσιογράφους μόνιμους υπαλλήλους της ΕΡΤ, οι οποίοι μέσω του αμαρτωλού θεσμού των «αποκλειστικών συμβάσεων» αμείβονταν με 6.000 και 5.000 ευρώ μηνιαίως, είτε για παρουσίαση εβδομαδιαίας εκπομπής είτε για κάλυψη συγκεκριμένου πεδίου ρεπορτάζ και παράλληλη απασχόληση σε ψηφιακό κανάλι της ΕΡΤ.
Κλείνοντας τα μάτια -ή επιχειρώντας να συγκαλύψει;- βαριές ατασθαλίες χρόνων στην ΕΡΤ, που ερευνά εκτός από τους Ελεγκτές και η τακτική δικαιοσύνη, το Α’ βάθμιο Πειθαρχικό προτιμάει να ελέγχει πειθαρχικώς τους δημοσιογράφους που καταγράφουν με ρεπορτάζ (που δεν αμφισβητείται πάντως) το «πανηγύρι» στην ΕΡΤ τα περασμένα χρόνια, παρά να ελέγξει σωρεία καταγγελιών για τα έργα και ημέρες δημοσιογράφων, μελών της ΕΣΗΕΑ στην κρατική τηλεόραση, τις οποίες φυλάει στο συρτάρι. Σαν να μην έχει καμία επαφή με την πραγματικότητα και τον σάλο που δημιουργήθηκε όταν βγήκαν στη δημοσιότητα οι αμοιβές, τα μπόνους, οι «αποκλειστικές» κ.ο.κ. στην ΕΡΤ, σαν να μην έλαβε υπόψη το δημοσίευμα του “Βήματος” στο σύνολό του, σαν να μην αναγνωρίζει καν το δικαίωμα ελευθερίας της γνώμης, το Α’ βάθμιο Πειθαρχικό δέχθηκε ότι το δημοσίευμα δεν είναι αντικειμενικό και επέβαλε την ποινή της επίπληξης με πλειοψηφία 3-2.
Η άποψη πάντως της μειοψηφίας περισώζει κάπως την κατάσταση: «Το δημοσίευμα είναι ακριβές ως προς τα πραγματικά δεδομένα, ενώ ο χαρακτηρισμός ‘χρυσοπληρωμένοι’ είναι μια προσωπική άποψη που ο καθένας μπορεί να αξιολογήσει ως βάσιμη ή όχι», σημειώνει ένα (μόνο) μέλος του Πειθαρχικού και εξηγεί: «Η αναφορά από τα διάφορα ΜΜΕ στα συμβαίνοντα στην κρατική τηλεόραση εντάσσεται στον ρόλο του δημοσιογραφικού ελέγχου, εφόσον περιλαμβάνει συγκεκριμένα στοιχεία». αναδημοσίευση από avgi