ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - Για οποιοδήποτε παράπονο ή σχόλιο μπορείτε να επικοινωνήσετε με τους zoornalistas στο email: zoornalistasgr@googlemail.com

Κυριακή, 22 Μαρτίου 2015

Ο Χατζιδάκις, τα «παραφερνάλια» και οι «φιλότεχνοι» καλεσμένοι του Γ. Κουρτάκη

O Δημήτρης Κανελλόπουλος και η Ναταλί Χατζηιωάννου (του e-tetradio) σχολίασαν αρνητικά την εκδήλωση του ομιλου Παραπολιτικά (του Γιάννη Κουρτάκη) κατά την οποία έγινε η παρουσίαση της σειράς των 18 cd του Μάνου Χατζιδάκι τα οποία θα κυκλοφορήσουν με την εφημερίδα «Επένδυση».  Και εν πολλοίς έχουν δίκιο καθώς πράγματι η προσφορά είναι πολύ καλή αλλά ακόμη καλύτερο θα ήταν από την εκδήλωση να έλειπε όλος αυτός ο συρφετός των καλεσμένων (πολιτικών και παραπολιτικών), όπως οι «φιλότεχνοι» που θα δείτε στις φωτογραφίες παρακάτω και θα κρίνετε και μόνοι σας...
Ντράπηκαν, γράφει η Χατζηιωάννου, και κάποιοι από τους ομιλητές της εκδήλωσης, διότι δεν..
γνώριζαν τη «σύσταση» του κοινού κι ενώ είχαν ετοιμαστεί για μία γνήσια εκδήλωση για τον Χατζιδάκι που αγάπησαν, βρέθηκαν, λέει, να είναι παρά τη θέλησή τους «παραφερνάλια» σ ένα κακόγουστο κοσμικό φωτογραφικό στιγμιότυπο… 
Βέβαια οι ομιλητές ούτε μικρά παιδιά είναι και φυσικά γνώριζαν ότι πρόκειται περί προσφοράς του έργου του Χατζιδάκι μέσω εφημερίδας στα περίπτερα (έχει ξαναγίνει άλλωστε). Κι αυτά τα περί "γνήσιας εκδηλωσης για τον Χατζηδάκι που αγάπησαν" και τα "παρά τη θέλησή τους" ακούγονται λίγο υποκριτικά. Κι αν δεν ήξεραν, ας ρώταγαν...
Ακολουθούν τα κείμενα του Κανελλόπουλου και της Χατζηιωάννου και οι φωτογραφίες των καλεσμένων:

Ο Μάνος Χατζιδάκις θα σηκωθεί από τον τάφο...
Αρκεί μία ματιά στις φωτογραφίες με τους καλεσμένους που βρέθηκαν στην παρουσίαση της σειράς των cd του Μάνου Χατζιδάκι τα οποία θα κυκλοφορήσουν με την εφημερίδα «Επένδυση» και καταλαβαίνεις...
Είναι όλοι τους φίλοι της μουσικής του Μάνου Χατζιδάκι, είναι όλοι τους το κοινό ακριβώς που θα ήθελε να έχει ο συνθέτης. Συνολικά 18 cd θα κυκλοφορήσουν με την εφημερίδα και, όπως διαβάζουμε, θα είναι καλαίσθητες και πλούσιες εκδόσεις.
Μπορούν να μας το επιβεβαιώσουν φιλότεχνοι όπως οι Άδωνις Γεωργιάδης, Μάκης Βορίδης και Ανδρέας Λοβέρδος.
Η εκδήλωση έγινε στην Αίγλη του Ζαππείου και οι φωτογραφίες (βλέπε παρακάτω) προέρχονται από τα parapolitika.gr. Στην εκδήλωση συμμετείχαν και δύο καλλιτέχνες, ο Φοίβος Δεληβοριάς και η Έλλη Πασπαλά που, όπως μαθαίνω, δεν περίμεναν τέτοια κατάσταση και το έχουν μετανιώσει οικτρά για τη συμμετοχή τους.
Η προσφορά της «Επένδυσης» φυσικά είναι πολύ καλή, έτερον εκάτερον. Τη μουσική περιουσία του συνθέτη διαχειρίζεται -ως γνωστόν και κατά το δοκούν- ο γιος του, Γιώργος Χατζιδάκις.
Δημήτρης Κανελλόπουλος

















 Όταν ο Χατζιδάκις έγινε... Επένδυση
της Ναταλί Χατζηιωάννου
«…και μες την αναδίπλωση της νέας εποχής απόμεινα μια ανάμνηση ατυχής». Έχει δικαίωμα μία εφημερίδα να προσφέρει ένα πολύτιμο έργο Τέχνης στους αναγνώστες της δήθεν για να τους διαπαιδαγωγήσει ή να τους ψυχαγωγήσει αλλά επί της ουσίας για να αυξήσει τις πωλήσεις της και να δανειστεί για λίγο την αίγλη του έργου που διαχειρίζεται;
Αυτό το ερώτημα έχει δυστυχώς απαντηθεί θετικά, εδώ και μία δεκαπενταετία τουλάχιστον, όταν ακόμα και η πιο εκλεκτή δισκογραφία, αποκτώντας στενές σχέσεις με τις εφημερίδες, ξοδεύτηκε εφήμερα και κατέληξε όχι μέσον διαπαιδαγώγησης, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις αδιάφορο cdάκι σε κάποιο σκονισμένο αλλά περίοπτο ράφι ή και…σουβέρ όπως προέβλεψε ο Αλκίνοος. Ακόμα χειρότερα σε άλλες περιπτώσεις το ταλέντο, ο κόπος και η δημιουργία κρεμάστηκαν από ένα καρφί κι έγιναν «σκιάχτρο» για τα περιστέρια! Ε ναι είναι γνωστό. Όλοι τείνουμε να απαξιώσουμε ό,τι μας δίνεται τζάμπα ή έναντι ελαχίστου αντιτίμου.
Έχει δικαίωμα μία εφημερίδα που σκοπεύει να προσφέρει ένα πολύτιμο έργο Τέχνης στους αναγνώστες της, οργανώνοντας μία εκδήλωση για να διαφημίσει την προσφορά της, ουσιαστικά να υπαινιχθεί με την επιλογή των επίσημων προσκεκλημένων της ότι αυτοί είναι καταρχάς οι εκλεκτοί τους οποίους αφορά πρωτίστως το έργο; Προφανώς έχει δικαίωμα να κάνει ό,τι θέλει από τη στιγμή μάλιστα που θα έδωσε κι ένα σκασμό λεφτά στον κάτοχο ή στον κληρονόμο του έργου Τέχνης προκειμένου να εξασφαλίσει τα δικαιώματα. Όμως το (χυδαία με τους νόμους της αγοράς) νόμιμο, δεν είναι ηθικό. Και το να διοργανώνεις μία εκδήλωση για το έργο του Μάνου Χατζιδάκι, όπως έκανε η εφημερίδα «Επένδυση» χρίζοντας δια της…προσκλήσεως καθ΄ύλην αρμοδίους και εκλεκτούς μύστες του χατζιδακικού πνεύματος τον Αδωνι Γεωργιάδη, το Μάκη Βορίδη, τον Αντρέα Λοβέρδο, το Γιάννο Παπαντωνίου, τη Ντόρα Μπακογιάννη, το Νίκο Νικολόπουλο, τη Σοφία Βούλτεψη, τον Βασίλη Κικίλια, το Γρηγόρη Ψαριανό το θεωρώ αισχρό. Εξίσου αισχρό θα θεωρούσα να χρησιμοποιείς τον Χατζιδάκι για να πετύχεις οποιαδήποτε πολιτική συνάθροιση ανεξαρτήτως ιδεολογικού προσήμου και να κάνεις δουλίτσες και δημόσιες σχέσεις.
Δεν ξέρω βέβαια. Μπορεί ο Αδωνις να ξημεροβραδιάζεται με την «Εποχή της Μελισσάνθης» - αν και κάτι θα χε καταλάβει αν πράγματι το έκανε. Κι ο Βορίδης με το «Sweet Movie». Όλοι μαζί όμως αυτοί σε λαμπερά ενσταντανέ απ΄όπου απουσιάζει χαρακτηριστικά ο κόσμος του Χατζιδάκι (οι φίλοι κι οι συνεργάτες του, οι καλλιτέχνες, οι ποιητές, οι απλοί άνθρωποι) δεν είναι μόνο κιτς. Είναι ιεροσυλία απέναντι στο πνεύμα του. Είναι καταπάτηση ενός από τα λίγα σταθερά ιερά και όσια που έχουμε διαφυλάξει μέσα μας αυτό τον καιρό που όλα είναι κινούμενη άμμος. Είναι απόπειρα διάψευσης του Μύθου του Χατζιδάκι - το γεγονός ότι πέθανε νωρίς κληροδοτώντας μας όχι μόνο ένα μεγάλο έργο αλλά και μία σειρά από «αιρετικά» υγιείς αντιεξουσιαστικές απόψεις για την δόξα και το Κράτος, για την εξουσία και τους φορείς της, έχει κάνει ακόμα πιο λαμπερό και αναγκαίο αυτόν τον Μύθο στον οποίο καταφεύγουμε ιαματικά. Είναι τελικά ντροπή.
Ντράπηκαν και κάποιοι από τους ομιλητές της εκδήλωσης. Διότι απ΄ ό,τι μάθαμε δεν γνώριζαν τη «σύσταση» του κοινού. Κι ενώ είχαν ετοιμαστεί για μία γνήσια εκδήλωση γι αυτόν που αγάπησαν, βρέθηκαν να είναι παρά τη θέλησή τους «παραφερνάλια» σ ένα κακόγουστο κοσμικό φωτογραφικό στιγμιότυπο…Και ερήμην τους καταπατητές του χατζιδακικού νοήματος και μίας στάσης ζωής που έλεγε, «αδιαφορώ για την δόξα. Με φυλακίζει μες στα πλαίσια που καθορίζει εκείνη κι όχι εγώ». Γι αυτό και έκαναν τις ομιλίες τους κι ύστερα έφυγαν βιαστικά αποφεύγοντας τις χειραψίες και το φακό. Την πάτησαν κι εκείνοι…
Ναι η δόξα που καθορίζει τέτοια πλαίσια είναι αποπνικτική. Και για να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους αποπνιχτικό κι απαράδεκτο είναι τα συμφέροντα ενός εκδότη (σ.σ. ο κύριος Κουρτάκης εξακολουθεί να αρνείται ότι στην «Επένδυση» εμπλέκεται ο Βαγγέλης Μαρινάκης) να καθορίζουν τα πλαίσια της δόξας του Χατζιδάκι.