Πέμπτη 7 Απριλίου 2022

Τελεσίγραφα και διαπόμπευση της ΚΟΑ και της Συμφωνικής της ΕΡΤ


Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όποιος έχει παρακολουθήσει έστω και μία μόνο συναυλία με τον Λεωνίδα Καβάκο, γνωρίζει και ιδίοις όμμασι ότι πρόκειται για έναν τεράστιο μουσικό. Αυτό είναι μία σπουδαία προσωπική του κατάκτηση που δεν του δίνει όμως το δικαίωμα να κατακεραυνώνει και να προσβάλλει έτσι δύο από τις γνωστότερες Συμφωνικές Ορχήστρες της χώρας επειδή εισέπραξε από την πλειοψηφία των μουσικών τους «σωμάτων» άρνηση στην πρότασή του να διοργανωθεί μέσα σε μία εβδομάδα συναυλία με δύο απαιτητικά έργα του Μπραμς, ώστε τα έσοδα να δοθούν όχι απλά για τη στήριξη της Ουκρανίας, αλλά για την ανοικοδόμηση του κατεστραμμένου από τα ρωσικά πυρά μαιευτηρίου της Μαριούπολης.
Μία ιδέα που πρώτος διατύπωσε βέβαια ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, δηλώνοντας πώς η χώρα μας θ΄ αναλάβει το συγκεκριμένο έργο στην πόλη άλλωστε που είναι συνδεδεμένη με την έντονη παρουσία ελληνικού στοιχείου.
Εξ ου προφανώς και η πρωτοβουλία του Λεωνίδα Καβάκου να συμβάλει στην υλοποίηση της κυβερνητικής δέσμευσης. Αυτό βέβαια ακόμα κι αν δεν λέγεται ηχηρά, είχε εξαρχής ένα «φιλοκυβερνητικό» κλείσιμο του ματιού, ενώ σύμφωνα με πηγές από τον μουσικό χώρο και οι δύο ορχήστρες καθόλου δεν διαφωνούσαν ως προς την πραγματοποίηση συναυλιών για τη συγκέντρωση χρημάτων και την εξασφάλιση φαρμακευτικού υλικού και όποιων άλλων ειδών πρώτης ανάγκης χρειάζεται η χώρα που δέχεται τη ρωσική εισβολή.
Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα που μάλλον ο, έμπειρος από τη συνεργασία με μεγάλα συμφωνικά σχήματα, Λεωνίδας Καβάκος γνωρίζει. Οι συμφωνικές ορχήστρες ακόμα κι αν είναι γέννημα-θρέμμα της Ελλάδας, της χώρας (του) δηλαδή –για την οποία για πολλοστή φορά ο ίδιος δηλώνει δημοσίως ότι ντρέπεται–, έχουν μία προκαθορισμένη ατζέντα εμφανίσεων. Έχουν επίσης καλλιτεχνικό διευθυντή.
Δεν ξέρω αν ο κ.Καβάκος απευθύνθηκε στον καλλιτεχνικό διευθυντή της ΚΟΑ και σπουδαίο αρχιμουσικό Λουκά Καρυτινό με το αίτημά του. Πηγές επιμένουν ότι απευθύνθηκε καταρχάς στο Μέγαρο Μουσικής και ο κ. Καρυτινός ήρθε δεύτερος.

- απόσπασμα από ρεπορτάζ της Ναταλί Χατζηαντωνίου στην Εφημερίδα των Συντακτών (ολόκληρο ΕΔΩ)