Τετάρτη 2 Μαρτίου 2022

Όταν έχουμε πόλεμο η αλήθεια πεθαίνει πρώτη...


Όταν έχουμε ειρήνη, η ελπίδα πεθαίνει τελευταία, αλλά όταν έχουμε πόλεμο η αλήθεια πεθαίνει πρώτη.
Απλό είναι παιδιά και το βλέπουμε με κάθε δυνατό τρόπο τώρα στην Ουκρανία. Με κορυφαίο παράδειγμα εκείνο των «κατοίκων του Κιέβου», που υποτίθεται ότι «προσπαθούσαν να βρουν καταφύγιο στο Μετρό».
Και σημειώνουν τα Eλληνικά Ηoaxes για τα «συγκλονιστικά πλάνα», το καταθέτω για να μη μείνει παραπονεμένο και το κόπυ πάστε:
«Αρχικά, παρότι παρουσιάζεται ως πρόσφατο και σχετικό, το εξεταζόμενο απόσπασμα δεν έχει καμία σχέση με την Ουκρανία ή με τα όσα εκτυλίσσονται τα τελευταία εικοσιτετράωρα στην πρωτεύουσά της. Τα πλάνα προβλήθηκαν σε ρεπορτάζ του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του ΣΚΑΪ, στις 25 Φεβρουαρίου του 2022. Στο σχετικό ρεπορτάζ αναφέρονται τα εξής:
“Σειρήνες ηχούν και σπέρνουν τον πανικό στο κέντρο του Κιέβου. Κάτοικοι της περιοχής απελπισμένοι, τρέχουν πανικόβλητοι να βρουν καταφύγιο στο μετρό. Με το που μπαίνουν μέσα τρέχουν ακόμη πιο γρήγορα για να προλάβουν. Ο ένας πέφτει πάνω στον άλλον. Κάποιοι, μάλιστα, κινδυνεύουν να τραυματιστούν σοβαρά”.
Στην πραγματικότητα, στο βίντεο διαδραματίζονται σκηνές από ατύχημα που έλαβε χώρα στον αστικό σιδηρόδρομο της Ρώμης, στις 23 Οκτωβρίου του 2018.
Πιο συγκεκριμένα, στις κυλιόμενες σκάλες του σταθμού “Piazza Repubblica” επέβαιναν οπαδοί της CSKA Μόσχας, οι οποίοι κατευθύνονταν προς το Stadio Olimpico για να παρακολουθήσουν τον ποδοσφαιρικό αγώνα ανάμεσα στην ομάδα τους κι εκείνη της Ρόμα».
Βάλτε και την παραμύθα με την «ηρωική θυσία» στο Νησί των Φιδιών, βάλτε και τις καταρρίψεις αεροσκαφών ένθεν και ένθεν, βάλτε και τις καταστροφές αρμάτων μάχης κι από εδώ κι από εκεί, βάλτε και τα πανικόβλητα πλήθη που τρέχουν στο δρόμο να σωθούν και προκύπτει ότι η εικόνα προερχόταν από κινηματογραφικό γύρισμα και ο κατάλογος δεν έχει τέλος.
Έτσι ψοφάει η αλήθεια στα πολεμικά μέτωπα και μαζί της πέφτουν στο γκρεμό η δεοντολογία και η ειδησεογραφία. Έχω την εντύπωση ότι εκτός από την ειρήνη, βαριά πληγωμένη θα βγει και η δημοσιογραφία απ’ αυτή τη σύγκρουση…

Xρήστος Ξανθάκης
MedioΠΙΛΑΦΟ / Newpost