Πέμπτη 2 Μαΐου 2019

Παράδοση ή θάνατος; Παράδοση και θάνατος!

Γράφει ο Χρήστος Ξανθάκης 

Να κάτσεις δηλαδή να γράψεις τι για τη Βενεζουέλα; Τα έχουν πει όλα με μια φράση οι Εγγλέζοι:
Το πρώτο σημάδι της τρέλας είναι ότι αρχίζεις να πιστεύεις τα δελτία Τύπου που εκδίδεις εσύ ο ίδιος!
Και ήρθαν οι Αμερικάνοι να τους συμπληρώσουν με ένα εξίσου νόστιμο:..
Τρέλα είναι να κάνεις διαρκώς το ίδιο πράγμα και να περιμένεις διαφορετικό αποτέλεσμα!
Δεν θυμάμαι ποιος το έχει πει αυτό το τελευταίο, ίσως να το έχει πει κι ο Κίσινγκερ που ήταν μανούλα στα αποφθέγματα. Και στα πραξικοπήματα επίσης, μιας και ο Χένρυ δεν θα άφηνε ποτέ την κατάσταση να εξελιχθεί σε κουκλοθέατρο , όπως τώρα στο Καράκας. Ο Χένρυ θα είχε αιματοκυλήσει τη χώρα ολόκληρη…
Όπως αιματοκύλησε την Καλαμάτα αυτό το άθλιο έθιμο που το λένε σαϊτοπόλεμο. Με θύμα τον εικονολήπτη Κώστα Θεοδωρακάκη, που τον στείλανε να κάνει δουλειά, όχι ν’ αφήσει την τελευταία του πνοή. Και βγήκε ο απερχόμενος δήμαρχος της Καλαμάτας και νυν υποψήφιος περιφερειάρχης Πελοποννήσου (μαντέψτε με ποιο κόμμα…) Παναγιώτης Νίκας και δήλωσε ότι είσαστε γίδια όλοι εσείς που ζητάτε κατάργηση του εθίμου (μπορεί και σαύρες, δεν θυμάμαι ακριβώς), γιατί το έθιμο είναι στο DNA των Μεσσήνιων!
Το είπε ματημπαναγία, δεν ντράπηκε διόλου, δεν είχε γίνει ακόμη η κηδεία του εικονολήπτη, το πτώμα δεν είχε κρυώσει και έσκασε μύτη αυτός ο τύπος να μιλήσει για έθιμα που είναι «γραμμένα» στο DNA. Να το ακούσουν στο δικαστήριο, γιατί θα πάει δικαστήριο αυτή η υπόθεση δεν θα τελειώσει στο πεζοδρόμιο, να τους φύγει όλο το μαλλί. Και να γεννηθεί μια καινούρια ευκαιρία για τη δικονομία:
Ήταν στο DNA του γραμμένο του κατηγορούμενου κύριε εισαγγελέα, δεν το ήθελε. Το γαμημένο το DNA ήταν που τον καθοδήγησε!
Αλλά δεν του έφτανε το DNA του κυρ δήμαρχου κι έβαλε και χούντα μέσα, δηλώνοντας:

«Το έθιμο είναι συνδεδεμένο με την ιστορία της πόλης, ούτε η δικτατορία δεν μπόρεσε να το σταματήσει».
Και χούντα και DNA, δύο έργα, σεξ και καράτε, και Κάρμεν και Μελίνα που έλεγε κι ο συγχωρεμένος ο Χάρυ Κλυνν. Ώσπου εμφανίσθηκε ένα έγγραφο που έλεγε ότι ο δήμος Καλαμάτας, ναι, ναι, αυτός ο δήμος στον οποίο προΐστατο ο υποψήφιος περιφερειάρχης, είχε επιχορηγήσει με 12 χιλιάρικα τον σαϊτοπόλεμο και αρχίσανε να σφίγγουνε τα γάλατα. Διότι στο δικαστήριο που θα πάει η υπόθεση, τα φαντάσματα του DNA και της δικτατορίας θα κλάσουν μέντες. Ενώ οι χιλιαροπούλες θ’ αρχίσουν να κελαηδάνε…
Και κάπως έτσι ο κύριος Νίκας έβαλε την ουρά στα σκέλια και αμόλησε ένα μεγαλειώδες κο-κο-κο δηλώνοντας:
«Υπάρχει ένας θεσμός που είναι ημιπαράνομος. Μετά το γεγονός αυτό δεν θεωρώ ότι η πόλη οργανωμένα θα μπορέσει να συνεχίσει αυτό το έθιμο».
Όλα τα κατάπιε ο γατούλης! Μπροστά στην απειλή του εδωλίου και την βίτσα του εισαγγελέως, κατάπιε και την υπερηφάνεια του Μεσσήνιου και το χρίσμα της Νέας Δημοκρατίας και είπε «ήμαρτον». Γιατί έρχονται και εκλογές και πώς να πας στην κάλπη με έναν νεκρό στην πλάτη σου; Ξέχνα λοιπόν τις μαγκιές, ξέχνα και τις επιστημονικές θεωρίες και κάνε την κοτούλα. Και μπορεί να βρεθούν μερικά κορόιδα που θα μασήσουν…

Y.Γ. 1: Επί του πιεστηρίου, μαθαίνω ότι ξαναβγήκε ο δημαρχούκος και προσπάθησε να στρογγυλέψει τη δήλωσή του περί απαγόρευσης του σαϊτοπόλεμου. Απολαύστε τον:
«Βεβαίως ο κ. Θεοδωρακάκης δεν ξανάρχεται, βεβαίως είναι κάτι που μπορεί να αφιερωθεί στη μνήμη του. Νομίζω ότι υπάρχει ένας τρόπος το έθιμο του σαϊτοπολέμου να διασωθεί».

Υ.Γ.2: Προτείνω ειδική τελετή τώρα σιμά κοντά, στην οποία ο γίγαντας Παναγιώτης Νίκας θα απονείμει στον τιτάνα Νότη Μηταράκη το βραβείο του Χρυσού Μπαγλαμά. Το δικαιούται ο Νότης μας για το κάτωθι τουί του, με αφορμή τον θάνατο του εικονολήπτη στην Καλαμάτα:
«Δεν είναι λύση η απαγόρευση των εθίμων διότι αυτό θα οδηγήσει πάρα πολλούς να αναβιώνουν τα έθιμα πλέον εντελώς παράνομα, καθώς το απαγορευμένο προσελκύει περισσότερους θαυμαστές, παρά το γεγονός ότι συνήθως είναι πιο επικίνδυνο».

-το κείμενο του Χρ. Ξανθάκη είναι από το newpost.gr